Leesett ez az irgalmatlan mennyiségű eső, és vasárnap, amikor már végre ki lehetett mozdulni, átruccantunk az erdőbe gombászni. Nyilván nem leszedni, megenni meg ilyenek, csak fotózni, nézni, szagolni. Igazából egy-két fajtára számítottam csak, de igazi kánaán volt. Azt gondoltam ki, hogy a képek alapján majd jól beazonosítom őket a vastag és okos könyveim segítségével. Itthon aztán neki is feküdtem a feladatnak, de totál elvéreztem. Egyáltalán nem könnyű gombát azonosítani (így mondják ezt?), és akkor le is esett, hogy miért külön szakma a gombaszakértés. Addig-addig néztem őket, vizsgáltam, míg - pár kivétellel - mind egyformának tűntek. Segíthetnétek megfejteni a gombarejtvényt. Kezdeném két olyannal, amit nagyjából felismertünk, de mivel egyik sem 100 %-os, ezért kérdőjeleket teszek utánuk. Ja és ez alapján soha senki ne főzzön gombapörköltet szedett gombából. Meg kell mutatni szakértőnek minden esetben!

Ez itt inkább csak amatőr természetbúvárkodás.

Amúgy nagyon vicces volt úgy bóklászni az erdőben, hogy az én okos és szép macskám ott lopakodott végig a nyomunkban:)

Jut eszembe...hétvégén megint nagytakarítás a Garancson, én most az erdőre koncentrálok, sajna rengeteg szemetet találtunk.

 1. Júdásfüle (?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Fiatal őzlábgomba (?)

3. Bimbós pöfeteg (?)

A bejegyzés trackback címe:

https://garancsvidek.blog.hu/api/trackback/id/tr182292935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kopirájtok: A cuki állatok, így a bagoly
+ a cica, meg a házikók + a felhők
a productive dreams-nek köszönhetők.
A nagy fa itt mellettem itt született:
www.dapino-colada.nl.

süti beállítások módosítása